Top End - Reisverslag uit Darwin, Australië van Auke Jan Veenstra - WaarBenJij.nu Top End - Reisverslag uit Darwin, Australië van Auke Jan Veenstra - WaarBenJij.nu

Top End

Blijf op de hoogte en volg Auke Jan

09 Maart 2015 | Australië, Darwin

Vandaag ben ik aangekomen in Darwin. Na een vlucht van 4 uur vanaf Sydney veilig geland. Het is hier ontzettend warm, ook 's nachts. Bij de minste of geringste inspanning breekt het zweet je uit.
Na aankomst heb ik eerst mijn camper opgehaald. Australiërs zijn erg van de regeltjes dus duurde het langer dan verwacht voordat ik kon wegrijden. Bij de supermarkt heb ik voldoende rantsoen ingeslagen om de eerste 10 dagen door te komen.

Darwin is een kleine stad, circa 100.000 inwoners met de grootste verscheidenheid aan culturen en etniciteiten. Waaronder uiteraard de aboriginals. Helaas bleek in de stad al dat een aanzienlijk deel van hen op straat leeft en geen cent heeft te makken. Akelig om te zien.
Morgen vertrek ik naar Litchfield Park op ongeveer 2 uur rijden. Het park is bekend om haar watervallen en kun je hier veilig zwemmen zonder ruzie te krijgen met de "salties". Liefkozend worden deze krokodillen, die een lengte kunnen hebben van 6 m zo genoemd.

  • 09 Maart 2015 - 12:39

    Mariska :

    Hoi Auk, wat leuk om alles van je te lezen. En wat fijn om te lezen en te zien dat je het erg naar je zin hebt en dat het je dus goed bevalt.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag(je). Veel liefs van Mariska

  • 10 Maart 2015 - 15:28

    Alice:

    Hoi Auk,

    Geweldig om een poos door zo'n prachtig land te trekken. Ben heel benieuwd naar je trip waar je nu aan bent begonnen. Geniet van al het moois dat je ziet en van de vrijheid om dit te kunnen doen!

    Liefs, Alice

  • 11 Maart 2015 - 09:25

    Edeau:

    De road trip is begonnen, leuk hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Auke Jan

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 8487

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 06 Mei 2015

The wonder Down Under

Landen bezocht: