Normanton - Reisverslag uit Normanton, Australië van Auke Jan Veenstra - WaarBenJij.nu Normanton - Reisverslag uit Normanton, Australië van Auke Jan Veenstra - WaarBenJij.nu

Normanton

Blijf op de hoogte en volg Auke Jan

21 Maart 2015 | Australië, Normanton

Op donderdag ben ik vroeg vertrokken vanuit Camooweal richting Boodjoomulla. De weg ernaar toe was voor circa 150 km onverhard. Ondanks het advies van een local om deze route niet te nemen toch maar gegaan. Tijdens het rijden was het van belang om grote stenen op de weg te vermijden. Ik heb immers maar een reservewiel bij mij. Twee keer lek rijden betekend een hoop gedoe. De route naar het park was supervet, onderweg moesten 3 rivieren worden overgestoken. Dan gaat je hart wel sneller kloppen, als dat maar goed gaat. Uiteindelijk viel het een mee en heb ik veilig de camping bereikt in Adels Grove. Hier heb ik overnacht zodat ik vrijdag vroeg met mijn wandeling zou kunnen starten. Op de camping was geen elektriciteit dus de airco in de camper bleef tijdens de nacht uit. Het was dus zweten geblazen tijdens het slapen. Boodjamulla staat bekend om de vele watervallen en de vogels. Het was prachtig om daar de dag te zien beginnen.
Na mijn wandeling ben ik via Gregory doorgereden naar Burke & Wills, 200 km ten zuiden van Gregory. Hier heb ik overnacht op de campsite.
Vanmorgen vroeg vertrokken naar Normanton. Vanaf hier is het nog 700 km naar Cairns. Zo meteen rijd ik naar de kust in Karumba. Dan weer terug naar Normanton om te overnachten. Hopelijk spot ik zo meteen nog wat crocs bij de nabij gelegen rivier.

  • 21 Maart 2015 - 17:04

    Jkt:

    Spannend man!! Hé ben geheel erg benieuw naar de foto's. Na een warme nacht ga je toch gewoon onder de waterval staan - een echte stortdouche. wees voorzichtig groet JKT

  • 22 Maart 2015 - 21:19

    Marnix:

    Het klinkt allemaal mooi en super avontuurlijk!! Shalom!

  • 24 Maart 2015 - 08:29

    Edeau:

    AJ, Wat een vet verhaal zeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Auke Jan

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 8481

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 06 Mei 2015

The wonder Down Under

Landen bezocht: