Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van Auke Jan Veenstra - WaarBenJij.nu Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van Auke Jan Veenstra - WaarBenJij.nu

Katherine

Blijf op de hoogte en volg Auke Jan

15 Maart 2015 | Australië, Katherine

Gisteren heb ik mijn laatste wandeling gemaakt in Kakadu. Ik heb een wandeling gemaakt in Gubaru. Hier ligt een kreek en de wandeling er naar toe was adembenemend. Hoewel er werd gewaarschuwd voor krokodillen heb er geen gezien. Misschien maar beter ook.
De weg naar het startpunt van de route was erg vet om te rijden. Dit was een gravel road waarbij ik door diepe kuilen en plassen moest rijden. Het ging er zo heftig aan toe dat een deel van het serviesgoed achter in de jeep is gesneuveld.
Daarna door gereden naar een camping net buiten Katherine. Het barst hier van het leven. Talloze vogels, kikkers, hagedissen en gekko's. Gisteren ook de eerste slang gespot.
Vandaag naar de Baptist Church geweest.
Bij terugkomst op de camping heeft de eigenaar van de camping mij tips gegeven over de route naar Cairns en de beste plekken om te tanken. Naarmate ik verder het binnenland in trek wordt de brandstof snel duurder, variërend van $1,30 langs de kust tot $2,40 op sommige plekken in het binnenland. Het loont dus om slim te tanken.
De eigenaar vertelde mij verder dat de wild life in Australië behoorlijk is verziekt door het toedoen van de mens. Zo worden veel inheemse soorten bedreigt door de Cain Toad, een reusachtige kikker die oorspronkelijk is geïmporteerd om een keverplaag te bestrijden. Helaas lust dit beest geen kevers maar heeft het zich goed aangepast aan zijn omgeving. Omdat deze kikker giftig is worden met name grote slangen bedreigt die doodgaan wanneer ze de kikker eten. Ondanks pogingen om de opmars van deze kikker te stoppen is zijn verspreidingsgebied groter dan ooit. Laat de natuur met rust zou ik zeggen!
Morgenvroeg ga ik een wandeling maken in Katherine Gorge, vervolgens rijd ik richting Daly Waters, dan via de Carpentaria highway naar McArthur, daar vandaag richting Camooweal dwars door de Tablelands.
Het belooft een leuke tocht te worden waarbij ik deels op gravel road ga rijden om een stuk van de route af te kunnen snijden.

  • 16 Maart 2015 - 11:45

    Alida:

    Ik zit echt enorm te genieten van al je verhalen!! echt super tof!
    Doe voorzichtig!!

    xxx Alida

  • 16 Maart 2015 - 13:16

    Hedwich:

    Hey Auke! Wat een mooie verhalen, man! Ik ben benieuwd naar je foto's. Hopelijk lukt het snel om er een paar te uploaden.
    X! Hedwich

  • 17 Maart 2015 - 13:24

    Edeau:

    AJ,
    Pak je serviesgoed in in een theedoek. Theedoeken doen sowieso wonderen maar dat weet jij.

    Later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Auke Jan

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 8477

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 06 Mei 2015

The wonder Down Under

Landen bezocht: