Cooktown - Reisverslag uit Cooktown, Australië van Auke Jan Veenstra - WaarBenJij.nu Cooktown - Reisverslag uit Cooktown, Australië van Auke Jan Veenstra - WaarBenJij.nu

Cooktown

Blijf op de hoogte en volg Auke Jan

31 Maart 2015 | Australië, Cooktown

Gisteren ben ik op tijd vertrokken voor een wandeling naar Mount Sorrow lookout. Mount Sorrow ligt vlak bij de camping in Daintree waar ik sta. Hoewel de wandeling in afstand niet zoveel voorstelde was het vanwege de steile helling en de glibberige rotsen onderweg een zware wandeling. Gelukkig waren er langs het pad omhoog bonen waar ik me aan vast kon grijpen als ik dreigde te vallen. Eenmaal boven was de beloning de moeite waard, de lookout bood uitzicht over de kust en de koralen in zee en over het regenwoud in achterland. De wandeling naar beneden ging een stuk sneller, wel oppassen om niet uit te glijden maar ook hier boden de bomen weer houvast. Die middag verder rustig aan gedaan, even de was gedaan en voor donderdag een toer geboekt naar het rif.
Vandaag door naar Cooktown. Eerst nog even een boardwalk gedaan in Daintree en heb 2 casuaris kuikens gespot. Ik heb een foto kunnen maken maar van slechte kwaliteit. Een nieuwe foto maken zag ik niet zitten omdat de kuikens van het nest waren gekomen en aan de wandel waren gegaan. Ik moest in ieder geval niet tussen kuikens en ouders in komen te staan. Dan worden de beesten bloedlink en kunnen ze met de klauwen je van beneden naar boven openhalen. Donderdag ga ik een nieuwe poging wagen om de kuiken inclusief te spotten.
Ik ben via de Bloomfield Track naar Rossville gereden en hier de Mulligan Highway opgegaan richting Cooktown. Het eerste gedeelte van de Bloomfield Track was het heftigste off road spektakel tot nu. Brede rivieren overgestoken en drooggevallen oevers met vuistdikke kiezels. Het was een ontzettend gave tocht.
Nu dus in Cooktown waar Captain Cook als eerste westerling voet aan wal zetten. De plaats is omgeven door heuvels en dat geeft wel een heel idyllisch plaatje. Vanaf het uitkijkpunt boven in het dorp krijg je een schitterend panorama voorgeschoteld van de omgeving, de kust en de heuvels met bomen.
Toen net even off road gereden met de wagen, dat blijft leuk.

  • 01 April 2015 - 20:21

    Marnix:

    Mooi verhaal weer, Auke Jan. Rij je wel 'genoeg' offroad? ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Auke Jan

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 8431

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 06 Mei 2015

The wonder Down Under

Landen bezocht: