Ravenshoe - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Auke Jan Veenstra - WaarBenJij.nu Ravenshoe - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Auke Jan Veenstra - WaarBenJij.nu

Ravenshoe

Blijf op de hoogte en volg Auke Jan

25 Maart 2015 | Australië, Ravenshoe

Waar was ik gebleven. Mijn laatste verslag dateert al weer van zaterdag. Op zondag ben ik vertrokken vanuit Normanton op weg, via Croydon, naar Georgetown. Daar heb ik overnacht op een campsite. Op weg naar Georgetown nog een Freek Vonk momentje gehad door fatsoenlijk een krokodil op de foto te krijgen. Ik spotte deze vanuit mijn auto, zo snel mogelijk uit d'r auto met het fototoestel om deze kans niet te laten lopen.
Op maandag doorgereden naar Undara. Daar heb ik bij het vallen van de avond een wildlife cruise gemaakt. Het hoogtepunt van deze tocht was een bezoek aan een grot. Deze grot biedt plek aan duizenden vleermuizen. Wanneer deze 's avonds uitvliegen worden ze opgewacht door bruine boomslangen, die vanuit de bomen proberen een lekker maaltje te scoren.
Dinsdag vanuit Undara doorgereden naar Ravenshoe. Op weg hier naar toe werd het landschap heuvelachtiger en bosrijker. Ravenshoe ligt aan de rand van de vele tropische regenwouden en midden in de Atherton Tablelands. De Tablelands danken hun naam aan de vele heuvels die zich als tafels uitstrekken over een uigestrekt landschap.
Na mijn aankomst in Ravenshoe direct door naar de Tourist Information. Er is hier ongelooflijk veel te doen en te zien. Daarom blijf ik hier voor een aantal dagen om op zaterdag door te rijden naar de kust.
Op dinsdag ben ik met de auto naar de Koombooloomba dam in Tully Gorge National park. De dam was niet erg spectaculair maar wel een mooie uitdaging om daar met de 4 WD te komen. Op weg naar boven weer een Freek Vonk momentje met het spotten van een Black Snake. Highly Venemous zoals wijlen Steve Irwin dat gezegd zou hebben. Vervolgens een korte wandeling gemaakt en een Fransoos ontmoet. Met hem ga ik vrijdag in de Misty Mountains, onderdeel van Tully Gorge, een 15 km lange bushwalk maken. Gezien de duur en het karakter van de track is het zo wie zo verstandig om samen op pad te gaan.
's Avonds heb ik de auto gepakt en ben ik richting Atherton gereden. In de bomen langs de weg kun je boomkangaroes spotten. Helaas was het geen bingo.
Achter in de kreek bij de camping heb ik vanmorgen vogelbekdieren te spotten. Tot nu toe alleen schildpadden gezien maar dat is natuurlijk ook bijzonder.
Na het ontbijt ben ik richting Wooroonooran National Park gereden. Ik wilde daar na de top van de Mount Bartle Frere, de hoogste berg van Queensland. Bij aankomst op het startpunt van de route bleek dat het beklimmen van de top 2 dagen in beslag neemt. Ik had dit niet verwacht omdat de top op 1600 m ligt en de route begint op een hoogte van 700 m. Toen maar op weg naar de Bongi Bongi Falls, deze watervallen liggen aan het begin van de route naar de top. Het was ontzettend warm en vochtig in het regenwoud. Heel indrukwekkend om daar in je eentje rond te lopen. Toen ik met veel moeite de 1000 m was genaderd vroeg ik mij toch af waar de watervallen bleven. Afslag naar de watervallen gemist en al het geklauter naar boven over wortels en boomstammen voor niks geweest. Na te zijn teruggelopen uiteindelijk de watervallen bereikt en het was erg indrukwekkend. Het meertje onder aan de watervallen was niet geschikt om in te zwemmen, tenzij je can bloedzuigers houdt.
Daarna eindelijk weer eens lekker Italiaans gegeten in Yungabarra. Tot zover dan maar, foto's volgen.

  • 25 Maart 2015 - 11:59

    Birdy:

    He Auk, klinkt vet allemaal hoor! Ga zo door ;-b
    Grappig dat je in Yungabarra bent. Daar hebben wij een paar jaar geleden nog bij een hostel gecampeerd :-)

    Tot gauw! Xx

  • 25 Maart 2015 - 12:05

    Marja:

    Hallo AukeJan,
    Je verhalen zijn jaloersmakend! Leuk al die beesten en Freek Vonk acties.
    Veel plezier en geniet ervan.

    groetjes,
    Marja

  • 25 Maart 2015 - 13:49

    Edeau:

    Vette avonturen, ik moet daar ook maar eens een weekendje gaan kijken ;).
    Leest lekker weg je verslag trouwens.

  • 25 Maart 2015 - 21:00

    Marnix:

    Mooi verhaal weer, Auke Jan!! Volgens mij kom je al aardig los - zo te lezen heb je het prim naar je zin. Top! <3 from Zeewolde

  • 29 Maart 2015 - 21:20

    Hedwich:

    Koombooloomba dam, Wooroonooran National Park en de Bongi Bongi Falls! Dat vraagt om een liedje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Auke Jan

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 8436

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 06 Mei 2015

The wonder Down Under

Landen bezocht: