Camooweal - Reisverslag uit Camooweal, Australië van Auke Jan Veenstra - WaarBenJij.nu Camooweal - Reisverslag uit Camooweal, Australië van Auke Jan Veenstra - WaarBenJij.nu

Camooweal

Blijf op de hoogte en volg Auke Jan

18 Maart 2015 | Australië, Camooweal

Het is al weer een paar dagen sinds mijn laatste reisverslag, hoognodig tijd voor een update.
Ik zit nu lekker in de schaduw voor mijn camper. Vandaag ben ik aangekomen in Camooweal, een plaats van circa 300 inwoners en de eerste plaats die je tegenkomt als je vanuit de Northern Territory Queensland binnenrijd.
Maandag ben ik vanuit Katherine vertrokken richting Daly Waters, een gehucht op halverwege de route Katherine naar Tennant Creek. In Nitmiluk Park, net buiten Katherine, heb ik eerst nog een wandeling gemaakt naar een meer. Hier kon gezwommen worden, het was geweldig omdat het meer onder aan een waterval lag. Bovendien was ik de enige bij het meer. Echt genieten dus. Aan het eind van de route opgehaald door een boot die door een van de vele ravijnen voer.
Daarna door naar Daly Waters en daar overnacht.
Ik was van plan om een deel van de route af te snijden. Hierdoor zou ik niet richting Tennant Creek hoeven te rijden maar kon ik direct door naar de Barkly Highway. Bij het kantoor van Wildlife & Parks heb ik navraag gedaan of dit haalbaar was. Het werd mij sterk afgeraden om dit te doen i.v.m. natte en uitgespoelde wegen. Op dinsdag toch maar richting Tennant Creek, de weg er naar toe word gekenmerkt door struiken, struiken en nog eens struiken. Het bosgebied heeft duidelijk plaats gemaakt voor de Outback. Net voor Tennant Creek heb ik bij Three Ways overnacht.
Vandaag vroeg vertrokken naar Camooweal. Ik heb de Stuart Highway verlaten en ben de Barkly Highway opgegaan. Richting Queensland maken de struiken plaats voor uitgestrekte graslanden. Het verkeer wat mij tegemoet rijdt zijn voornamelijk de road trains van 50 tot 60 m lang. Deze vervoeren in dit gebied voornamelijk vee. De graslanden zijn indrukwekkend, het is alsof je een schilderij aan je voorbij ziet trekken.
Morgen ga ik naar Boodjamulla National Park. Dit is een afgelegen park in het uiterste westen van Queensland grenzend aan NT. Het laatste stuk van de route naar het park is onverhard. De 4 WD komt dus weer van pas. Het wordt, als ik de locals moet geloven, zelfs met mijn wagen een zware rit. Plan is dus om vroeg te vertrekken en in ieder geval het serviesgoed in een theedoek te verpakken zodat er niks breekt. Ik heb er zin in, tijd voor uitdaging.
Net lekker gezwommen hier op de camping. Nu tijd voor een tinnie (biertje) en dan lekker pitten.
Ook de afgelopen dagen veel foto's gemaakt, hopelijk kan ik deze in Townsville uploaden. Want een reisverhaal zonder foto's is als een.... vul dat zelf maar in.



  • 18 Maart 2015 - 10:19

    Birdy:

    Top Auk! Het klinkt alsof je je prima vermaakt :-) Enjoy!
    We zijn erg benieuwd naar de foto's! Xx

  • 18 Maart 2015 - 11:31

    Edeau:

    AJ je bent lekker op dreef! Je verhalen zijn tof!
    Ontmoet je ook andere reizigers of alleen maar locals?

  • 19 Maart 2015 - 20:26

    Clary:

    Super allemaal ......geniet er van!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Auke Jan

Actief sinds 13 Feb. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 8434

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 06 Mei 2015

The wonder Down Under

Landen bezocht: